sâmbătă, 21 februarie 2009

Isteria Ikea

Brandul, produsele
si publicitatea agresiva au atras peste 100.000 de cumparatori in magazinul din Baneasa.

Pentru prima data in ultimii zece ani, o marca atrage 100.000 de cumparatori in patru zile. Pe langa noutatea produselor si preturile accesibile, romanii spun ca-i atrag modelele moderne si faptul ca le gasesc pe toate la un loc, ca intr-un hipermarket. Economistul Daniel Daianu explica dezvoltarea interesului fata de marca suedeza: „Ikea e un brand cunoscut in lume si in Romania. Produsele lor se vindeau si pana acum la noi, dar nu aveau un magazin propriu”.

Daianu mai spune ca si campania de publicitate
progresiva a adunat valul de vizitatori, iar un alt motiv ar fi acela ca nu exista doua magazine Ikea. In plus
, pe piata din Romania niciun alt brand nu ofera aceeasi varietate de produse.

De asemenea, si pozitionarea magazinului este una foarte buna pentru atragerea clientelei. „Faptul ca e langa BricoStore, Carrefour e un lucru bun. Oamenii il vad, recunosc marca si intra. Oricum, in Romania, ca si in celelalte tari din plutonul central-european, s-a depasit creditul de consum. Romanii consuma chiar mai mult decat castiga”, conchide Daianu.

Decoratiunile si accesoriile, vedetele vanzarilor

Mihaela Muresan, marketing
manager la Ikea, se mandreste cu prima suta de mii de vizitatori si adauga faptul ca cifra vanzarilor de pana acum ajunge la cinci milioane de lei noi, cu TVA.

Cele mai multe articole vandute au fost „accesoriile si decoratiunile”. Motivul este dat chiar de cumparatori: „Aici gasim mai multe modele la un loc si sunt la preturi bune. Plus ca le pot transporta usor acasa”, spune Robert, iesit la cumparaturi cu sotia si copilul.

Directorul de cercetare
de la Grupul de Economie Aplicata, Liviu Voinea, spune ca o alta explicatie ar putea fi apelul la calitatile de meserias ale romanului: „Romanii au avut tot timpul impresia ca sunt buni meseriasi. Iar faptul ca isi pot monta singuri produsele ii face sa-si intareasca aceasta idee. „Iata, daca sunt un bun meserias, platesc sensibil mai putin pentru marfa pe care o cumpar!”, poate fi unul dintre motive”, incheie Voinea.

Nelamuriri

De ce difera pretul din magazin fata de cel din catalog?

Mai multi clienti Ikea s-au declarat surprinsi ca n-au gasit produsele la aceleasi preturi care erau trecute in catalog. Mihaela Muresan, marketing manager Ikea, aduce lamuriri: „Catalogul a fost dat la tiparit in decembrie. De atunci, noi am tot optimizat logistica, iar la deschidere am vrut ca preturile sa fie foarte mici. De aceea, si acum mai sunt aproximativ 80 de articole la preturi diferite de cele din catalog, dar sunt mai ieftine produsele in magazin, deci nu vad de ce ar fi o problema”.