luni, 20 iulie 2009

Program extins pentru alegeri la birourile de evidenţă a persoanelor

Românii cu drept de vot, care nu au acte de identitate sau cărora le-au expirat documentele, vor putea să le obţină inclusiv în zilele de sâmbătă şi duminică, informează un comunicat al Direcţiei Generale de Evidenţă a Persoanelor.
Publicitate
Programul
de lucru al serviciilor
publice comunitare de evidenţă a persoanelor din municipiul Bucureşti a fost extins, urmând să lucreze şi sâmbătă, între orele 08.00 şi 16.00, şi duminică, în ziua votului, între orele 08.00 şi 21.00, precizează sursa citată.

Dreptul de vot poate fi exercitat numai în baza unui act de identitate valabil.

Cartea de identitate se întocmeşte şi se eliberează pe baza cererii scrise a persoanei şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.

Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de şapte lei
şi se achită la ghişeele birourilor
de evidenţă a persoanelor din sectoarele 1, 3 şi 6, unităţile CEC în sectoarele 4 şi 5 sau la oficiile poştale, în sectorul 2.

Pentru eliberarea unui nou
act de identitate, ca urmare a expirării termenului de valabilitate, cetăţenii vor prezenta şi un timbru fiscal în valoare de un leu, respectiv de patru lei în cazul pierderii, furtului, deteriorării sau distrugerii actului de identitate.

Atunci când nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovezi cu privire la domiciliu), se va elibera carte de identitate provizorie, caz în care se vor depune şi trei fotografii şi taxa de un leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate.